piątek, 12 kwietnia 2013

Pomidorowy fusion

Dzisiaj naszło mnie na pomidorową. Ale również uśmiechnęła się do mnie moja książka "THAI creative cooking" więc postanowiłam zrobić z tego jakieś ciekawe połączenie. Powiem Wam, że wyszło smacznie a nawet lepiej. Zdecydowanie udany projekt :)

Składniki projektu:
  • 1 duży ząbek czosnku
  • kawałek imbiru pokrojonego w paski
  • papryczka chilli
  • papryka zielona i czerwona
  • marchewka
  • cebula
  • sos sojowy ( 2 łyżki)
  • sos rybny ( 1 łyżka)
  • olej sezamowy
  • bulion warzywny
  • koncentrat pomidorowy
  • makaron noodle
  • świeża pietruszka lub kolendra
Tworzenie smaku:
"Świętą trójce" czyli czosnek chilli i imbir podsmażamy w garnku o grubym dnie na olivie lub oleju rzepakowym, dosłownie przez chwilę, tak żeby tylko uwolniły swoje smaki. Do tego dodajemy pokrojoną w talarki cebulę, marchewkę i papryki pokrojone w paski, podsmażamy przez 3-4 minuty. Zalewamy bulionem z dodatkiem sosu sojowego i rybnego i gotujemy przez kilka minut. Noodle gotujemy w osobnym garnku.
Do zupy dodajemy koncentrat pomidorowy wedle uznania (ja dodaje prawie cały słoiczek) oraz 2 łyżki oleju sezamowego. Gotujemy przej około 10 minut. Na talerz wykładamy ugotowany makron, zalewamy zupą, i posypujemy pietruszką lub kolendrą.







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz